07 януари 2023

Wings of Virtus - компютърна игра



Нека започна с това, че още от малък не съм добър в Shoot ‘em up игрите. Да, прекарал съм много часове на старото Nintendo в играене на Galaxian, но тогава и изборът не беше чак толкова голям.

През годините развих афинитет към стратегиите и First-person shooter-ите, но всеки човек понякога има нужда от разнообразие, нали така? Затова реших да се разровя из архивите на Steam и да си намеря нещо в ретро стил със стрелящи се космически корабчета...

Така попаднах на Wings of Virtus - Shoot ‘em up пуснат в края на 2018 година от студиото Ragiva Games. Отне ми 4.5 часа, за да я мина на нормалното ѝ ниво, не ми се мисли колко би ми отнело на Expert, но все пак проблемът си е в мен и в липсата ми на игрова практика в този жанр.

 


Графиката на играта е доста семпла, някои биха я оприличили на Game Boy. Въпреки това съм на мнение, че простите неща често са най-хубави! 2D ретро стилът ми допадна, както и практиката позната ни от Супер Марио за level up на героя. Корабът ни започва с обикновена (леко бавна стрелба), след което я ъпгрейдваме в по-бърза. Следващата „гъба” ни дава щит и по-мощни снаряди, който изстрелваме докато свърши времето на щита. Също така, когато вече сме взели втора стрелба и ни убият, корабът ни се връща в първоначалното си "слабо" състояние, а последвала втора грешна стъпка води до смърт. За по-отдадените на този вид игри, постигането на high score изглежда като примамливо предизвикателство. След като убием вражески кораб, той пуска звезда (голяма спрямо мощта му), която да вземем и да ни даде точки. Това, което прави играта трудна е, че когато ви убият, нивото започва отначало. Няма значение дали сте умрели на финалния бос или още в началото - просто ви рестартират с броя точки, който сте събрали след предишното ниво. Но не се безпокойте, на нормална трудност лесно се трупат нови животи, а след като фрустрацията от поредното умиране премине, може вече по-спокойни да опитате пак.

Играта е готина, пробвайте я – безплатна е!

Линк към Steam


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.