„Ще изчезвам в нощта,
ще превръщам тялото си в
дърво или камък; ще
потъвам в земята и ще минавам
през стени и заключени
врати. Ще ме убиват много
пъти, но няма да умра;
ще сменям лика си и ще ставам
невидим, за да ходя
сред хората, без те да ме
виждат.”
В началото на 90-те години на миналия век издателство „Еквус Арт” пуска на българския пазар английската поредица книги-игри „Пътят на Тигъра” с автори Марк Смит и Джейми Томсън. Всеки, който е попадал на нея, навярно още си спомня малките книжки с ефектни корици. Парадоксалното в случая е, че като първа книга в България излиза реално третата – „Узурпатор!”. И така, озаглавените у нас книги 1, 2, 3 и 4 в оригинал на английски са 3, 4, 5 и 6. През 2014 г. Дейвид Уолтърс написва предистория, която се явява книга 0 – „Нинджа!”, а през 2015 г., за радост на почитателите, се издава финалната номер 7 – „Изкупител!”, в чието създаване участват и оригиналните автори, благодарение на което историята за нинджата отмъстител вече е завършена. Тази последна седма книга съвсем скоро ще се появи и на български, благодарение на верни фенове на поредицата!
Джейми Томсън споделя, че през 80-те нинджите не били толкова популярни като днес. Обещава ни един фентъзи свят, който за разлика от Средната земя на Толкин, не е само орки и гоблини. Нещо повече – в него нинджите са добрите! Името на този свят е Орб и в него ще проследим приключенията на нашия герой – Отмъстител.
Да разгледаме и предните корици на българските издания, представени хронологично според събитията в тях:
2013 г., ИК „Книги-игри”
Превод: Константин Петров
2017 г., Фенско
издание
Превод: Николай Гьошев, Симеон Кръстев, Явор Ялъчков
1992 г., „Еквус
Арт”
Превод: Галина
Томова-Станкева
1993 г., „Еквус
Арт”
Превод: Галина Томова-Станкева
1993 г., „Еквус
Арт”
Превод: Галина Томова-Станкева
1993 г., „Еквус
Арт”
Превод: Галина Томова-Станкева
Правила:
Една от
механиките в тази поредица е провеждането на битки, в които дейно участие имат
заровете. Като една нинджа, която е майстор на ръкопашния бой, разполагаш с
четири техники: хвърляне на шурикен, удар с ръка, удар с крак и хвърляне на
противника. Всички те си имат показател – колкото по-висок е той, толкова
по-голям е шансът да поразиш противника. Употребата на шурикени (започваш с 5)
се извършва, само когато в текста изрично е посочено. Най-общо казано, ударите
с ръка са по-лесно осъществими от тези с крак, но те са и по-малко болезнени за
врага. Ако пък успешно хвърлиш противника, след това ще имаш възможността да
нанесеш „смъртоносен удар”. Провалиш ли се обаче, се откриваш за атака и
защитата ти намалява. Когато врагът те напада, може да избереш дали да
блокираш. При успешно париране, следващата ти атака ще е по-неефективна, защото
си изгубил време и противникът има време да реагира. Друг интересен похват са
точките за Вътрешна сила. Овладял си умението да освобождаваш вътрешна
енергия и така ударите ти стават по-опасни. Уловката тук е, че
трябва да решиш дали да използваш една от петте си точки, преди да нападнеш.
Така, ако атаката ти е неуспешна, също изразходваш вътрешна сила. При успех, нанесените щети се удвояват. Когато влезеш в битка, ще ти бъде полезно да
записваш точките за Защита и Издръжливост на противника. Следните илюстрации
добре онагледяват всички удари и хвърляния, които владееш:
Нека разгледаме кратък
пример, който ще даде по-ясна представа за сраженията:
Върколак
Защита срещу удар
с ръка: 6
Издръжливост: 14
Щети: 1 зар + 2
Хвърляш два зара и сборът им е 2+3=5. Тъй като 5 е по-малко от 6 (защитата на върколака), ударът
ти е неуспешен и той те контраатакува. В текста е указано, че твоята защита срещу
атаката му е 7. Хвърляш два зара и получаваш 3+6=9, което е по-голямо от
защитата ти, следователно си ударен. За да разбереш размера на понесените щети,
хвърляш един зар, който показва 2. Добавяш към него още две (върколакът
причинява щети в размер на 1 зар + 2) и получаваш 4. Вадиш това число от твоята
Издръжливост: 20-4=16. Новите ти точки живот са 16.
Използването на
умения и предмети също е част от геймплея:
Умения: Шурикен-джуцу
(започваш задължително с него), Улавяне на стрели, Акробатика, Имунитет срещу
отрови, Престорена смърт, Изкуството да се изплъзваш, Отровни игли, Ключалки и
капани, Катераческо изкуство
Предмети: Нинджа
облекло, Железни ръкави, Дихателна тръба, Гарота (тънка тел за удушаване на
противника), Взривна смес, Кремък и огниво, Риба-паяк (отровна риба), Кръвта на
Нил (силна отрова)
Накрая да обърнем
внимание и на Съдбата – късметът играе важна роля в света на Орб. Когато се
наложи да направиш такава проверка, хвърляш два зара и ако сборът е 7-12, значи
имаш късмет. Ако е 2-6, богинята на съдбата ти е обърнала гръб.
Това са основните правила представени накратко.
До нови срещи и нека вашата Издръжливост не пада никога до 0!
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.