06 март 2022

"Котарака и Спасението на Аврея" от Ал Торо (книга-игра)


 

Дойде времето и за моя първи сблъсък със света на Крея и Котарака. Реших да започна от разказа-игра, който проследява ранно приключение на младия авантюрист. Четейки заглавието винаги съм си мислил, че Аврея е някаква държава или територия, която трябва да бъде спасена от нещо, но се оказа, че е жена. И то такава, която е близка до сърцето на чичото на главния герой, който също така е и негов ментор. На Котарака е възложена нелеката задача да открие къде е държана и разпитвана тя, и да я спаси.

 

Произведението е класическо фентъзи, което разказва за свят, в който освен хора, има елфи, джуджета и други същества. Всичко е описано и изградено майсторски и подозирам, че в следващите книги ще става още по-живо и цветно.


Едно от нещата, които ми допаднаха най-много в геймплея, е липсата на зарчета и късмет. Не че имам нещо против зарчетата, особено когато се използват като помощно средство за провеждане на битки, но в последните години имах възможността да изиграя и преведа доста разкази-игри от англоезичната школа, в които основната механика представляваше проверки на показатели с помощта на зарове (Става дума за произведенията от вече несъществуващия конкурс Windhammer, представляващи кратки разкази-игри до 100 епизода. Можете да ги прочетете/изиграете на страниците на Списание за книги-игри). Докато в западната школа това се смята за нещо съвсем нормално (особено за поредицата Битки Безброй), тук предпочитаме късметът да не е водещ, а сведен до минимум. 

Останалите игрови похвати тук са широко използваните избор на умения, сдобиване с предмети и кодови думи. Знаете ли какво още характерно за англоезичните книги-игри не се среща тук? Случвало ли ви се е да четете нещо от сорта на Битки Безброй или Самотния вълк и да стигнете до препятствие, което не може да бъде преодоляно, освен ако не притежавате определено умение или предмет? Е, тук няма да ви сполети подобно нещо. Авторът се е погрижил приключението да може да бъде минато успешно по различни начини и без някое умение или предмет да бъдат задължителни. Нещо повече - има добър и още по-добър финал, а за най-запалените геймъри има възможността представянето им да бъде оценено.


Минусите, които открих, са малки и незначителни. Няколко дребни грешки, които лесно биха били отстранени след корекция/редакция, ако разказът някога бъде издаден под формата на книжно тяло. Бих препоръчал и ново форматиране на текста - понеже избягвам да чета онлайн, си принтирах произведението. В момента се получава разхищение на място и хартия, които леко развалят удоволствието от четенето.


Прочетете "Спасението на Аврея", особено ако вече сте минали през книгите-игри за Котарака и сте им фен. В противен случай, последвайте моя пример и започнете оттук!

Линк за безплатно сваляне (след регистрация): ТУК

Линк към Google Play: ТУК

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.