По време на Новата вълна книги-игри в България имаме издадени три произведения, в които е засегната зомби тематиката. По стечение на обстоятелствата ще започна с представянето на това на Рони Мейдей (Ивайло Даскалов), излязло на хартия през 2013 година. Разказът му игра съдържа 100 епозода, точно както повелява класическият стандарт на вече несъществуващия конкурс Windhammer. Действието се развива в съвременен български град, съдейки по имената на героите и предговора на автора, в който споделя, че е използвал родния си град Русе като вдъхновение.
След като плъзва зараза, ти не успяваш да се измъкнеш от
града заедно с основната група, тъй като приятелката ти е със счупен крак и
няма как да я оставиш. Живеете барикадирани в жилищна сграда и всяка седмица се
налага да излизаш, за да търсиш храна, медикаменти и оръжия. Точно така започва
и предстоящото приключение.
Първо да споменем няколко думи за механиките: имаш пет показателя, на които
според избраното ниво трудност, се разпределят определен брой точки. Всеки
показател трябва да има най-малко 1 и най-много 3 точки. Те са следните: Сила,
Психика, Стрелба, Наблюдателност и Медицина. Съществува и шести такъв – Живот. Нивата
на трудност пък са: Лесно, Нормално, Трудно и Кошмарно. Самата игра не е много
трудна и спокойно може да се мине и на Кошмарно ниво, ако наблегнете на
физическите показатели Сила и Стрелба. Така с подходящите оръжия даващи щедри
модификатори, ще успеете да прегазите всички зли твари, които се изправят срещу
вас и да вземете постижението Касапин, както аз го сторих аз самият.
Тънкостта на играта се състои в друго: да балансирате
уменията си по такъв начин, че да се сдобиете с ценна информация в хода на
събитията, както и с неочаквани съюзници. Тези неща няма как да бъдат
постигнати само с груба сила, затова и постиженията в края на играта са
основната подтикваща сила за преиграване.
Постапокалиптичната обстановка на историята създава усещане за обреченост и
неизвестност, а разкриването на причината за мутациите става постепенно. Опцията
ситуациите да бъдат преминати в различен ред спомага за по-интересното преживяване
по време на преиграване. Битките със зарове са приятно разнообразие, а честата
възможност за далечна атака преди близък бой спомага за прилагането на
своеобразна бойна стратегия.
Ако описаното дотук ви допада, препоръчвам да пробвате
„Мутирала плът” лично!
Линк към сайта gamebook.bg (след регистрация): ТУК
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.